9 Ocak 2016 Cumartesi

MİRAÇ MUCİZESİ VE AYASOFYA


 

-Hicretten bir yıl yada onyedi ay önce Receb ayının yirmi yedinci gecesi gerçekleşen ;Hz.Peygamber'in(s.a.v) göğe yükselerek Allah'ın huruna kabul edilmesi mucizesidir.Efsanede halk muhayillesi Ayasofya'yı bu mucize ile birleştirmiştir.Efsane Ayasofya'nın Türkler tarafından ne derece kutsal olduğunu göstermesi bakımından oldukça önemlidir.-

                                                                       ***

İstanbul şehrinin Peygamberimiz(s.a.v) tarafından müjdelendiğini ben dahil çoğu kişi biliyordur. Ama daha önce Ayasofya ile ilgili Miraç'ta behsedildiğini hiç duymamıştım.Eğer bu gerçek bir efsaneyse ne kadar şanslı olduğumuzu birkez daha anladım.Resmen cennetin bir köşesinin benzeri dünyamızda İstanbul'da. Ve çok yakınımzda.Cennetten bir köşe dedikleri bu olsa gerek. Bu kitabı okurken birçok kez burada yaşadığıma şükrettim ve şuanda  öyle. Biz Türkler olarak ne kadar şanslı olduğumuzu biliyoruz ve bize verilen bu güzel emanetleri daima kollayıp koruyacağımıza inanıyorum.
Ayasofya'ya küçükken gitmiştim bu yüzden hatırlamıyorum. Ama birkez daha oraya gittiğimde bu efaneyi hatırlayarak birkez daha bu şehirde yaşadığıma ve Türk olduğuma şükredeceğim.Cennetten gelen bir köşe olan İstanbul'u korumak ve sakınmak için elimden geleni yapacağım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder